Mange priser og gullbillett til NM

Ungdomsbedriften Sweet & Crafty fikk fire priser på fylkesmessa. Nå skal tekstil-elevene til NM på Lillestrøm.

Til NM for ungdomsbedrifter

Jentene i Sweet & Crafty UB sanket fire 2. priser på fylkesmesterskapet på Scandic. De vant priser i kategoriene bærekraftprisen, beste markedsføring, beste samarbeid med næringslivet og beste yrkesfaglige bedrift. Dermed fikk de også gullbillett, som betyr at de skal delta på NM for ungdomsbedrifter på Lillestrøm i slutten av april.

Reperasjon og gjenbruk

Sweet & Crafty UB er en søm-bedrift som produserer produkter av gjenbruksmateriell og reststoffer som de har fått fra samarbeidspartnere. Dette brukes til å lage skreddersydde plagg til damer som er opptatte av bærekraft. Alt fra hva kundene ønsker, det er bare tilgjengelige stoffer som setter grenser. Bedriften tar også på seg enkle reparasjonsjobber.

75 ungdomsbedrifter deltok

Årets fylkesmesterskap for ungdomsbedrifter samlet 75 ungdomsbedrifter fra hele Innlandet. Hele 20 av bedriftene holder til på Hamar katedralskole.

Andre priser

Tre andre Katta-bedrifter fikk også pris på messa:

• Knips UB - 1. plass beste regnskap
  • LookUp UB - 2. plass beste kundeopplevelse på stand
  • Viking Merch UB - 3. plass bærekraftprisen

Tre jenter viser fram diplomer - Klikk for stort bildeUB fra klasse 3 Søm og tekstil til NM