Biblioteket

Skolebiblioteket ligger sentralt plassert i 3. etasje. Vi har mange studieplasser, gode steder å sitte og en stille lesesal med 16 plasser.

Åpningstider

Skolebiblioteket har åpent hele skoledagen, fra kl. 08.00 til 15.30.

E-post: kattabiblio@innlandetfylke.no
Ta også kontakt på Teams eller telefon, om du vil. Vi vil gjerne hjelpe deg!

Portrett av Dag Ivar Lutnes - Klikk for stort bilde

Dag Ivar Lutnes Uri

bibliotekleder

Hva kan vi tilby deg?

Biblioteket har en oppdatert mediesamling med skjønnlitteratur, fagbøker, tidsskrifter, tegneserier og aviser. Vi har også et tilbud om lån av e-bøker og e-lydbøker med appen BookBites.

Veiledning

Bibliotekarene jobber med veiledning av elever i læringsarbeidet. Vi kan gi deg god veiledning i å finne riktige kilder på bokhylla eller på nettet. Vi jobber også med litteraturformidling og kan finne gode bøker som passer for ulike lesere. Alt er til utlån og elevkortet ditt fungerer som lånekort.

Den historiske Hornemann-samlingen

Biblioteket har også en antikvarisk samling, Hornemann-samlingen, som består av nærmere 2000 bind. Samlingen dekker et stort spekter av emner og om lag 20 av bøkene er trykket mellom 1546 og 1600. En unik boksamling og bokskatt med historisk sus over seg.

Innføring i kildekritikk

Andre tilbud vi har er Kurs i kildekritikk. Skolen bruker standarden APA og bibliotekarene kan gi deg opplæring i APA og hvordan du skal sette opp en kildeliste.

Nyttige lenker

Søk i skolens bibliotekbase

Søk i Hamar bibliotek

Gratis læremidler

Lærebøker i videregående skole er gratis for elevene. Skolen har kjøpt inn bøker som blir lånt ut på biblioteket ved skolestart etter oppsatt timeplan.

Bøker som ikke blir returnert ved skoleslutt må erstattes av elevene.

Privatister kan låne lærebøker etter 1. oktober. Det forutsetter at det er bøker som er ledige etter at skolens elever har fått sine lærebøker.

skolens bibliotek sett fra gangen - Klikk for stort bilde Jørgen Rogne